• Bordes, derivas y sueños: The Bartlett School of Architecture
  • Borders, drifts and dreams: The Bartlett School of Architecture
Christian Beros

Resumen

Este artículo trata de indagar sobre la forma de enseñar y aprender a hacer arquitectura en The Bartlet, UCL, por medio de una entrevista realizada al profesor Alan Penn**, Director del ‘Virtual Reality Center’ y Alasdair Turner***, Director del Master en ‘Advance Architectural Computing’ en Londres, Julio 2006. Como conclusión, se propone una crítica al sistema de enseñanza actual en la Universidad de Chile en base a la comparación con el actual sistema en UCL.

Abstract

The following article discusses the way architecture is taught and learned at The Bartlett School of Architecture. Alan Penn, the Director of the Virtual Reality Center and Alasdair Turner Director of the Mater in Advanced Architectural Computing are interviewed by the author. Then the author closes the article with a critical analysis of the way Architecture is taught in the Universidad de Chile.

Palabras clave

Londres, Beaux Art, Estructuras de enseñanza

keywords

London, Beaux Art, Teaching Structures

Texto completo: PDF



DOI: 10.5354/0719-5427.2007.28222